fbpx

Kétség sem fér hozzá, hogy vezetőnek lenni rendkívül nagy felelősséggel jár. Nem csak azért, mert a vezető felel a cég sikeréért, hanem egy csapat teljesítménye, hozzáállása és fejlődése is múlik rajta. Fontos, hogy ne csak parancsolgasson, mert az semmi jóra nem vezet. Egy igazi vezetőnek motiválni, példát mutatni és még a legnehezebb helyzetekben is pozitívnak kell maradnia. Így egy valóban agilis és együttműködő csapatot tud nevelni maga köré. Ehhez azonban tisztában kell lennie a saját készségeivel, képességeivel, a személyisége típusával és ennek megfelelően cselekedni.

Időnként minden vezetőnek tanácsos egy kicsit elmélyedni és megvizsgálni, hogy vajon tényleg mindent jól csinál-e, mi az, amit máshogy kell folytatnia, miben kell fejlesztenie önmagát. Addig is a következő tippeket érdemes megfogadni, mert ezek nem csak az Ön, de a cége és a csapata érdekeit is szolgálják.

  1. Folyamatosan és őszintén kommunikálni, megoldásokat keresni!

Ahhoz, hogy gördülékenyen és problémák nélkül tudjon dolgozni a csapat, állandó kommunikációra van szükség. Bármiről is legyen szó, nem szabad hagyni, hogy homokba dugjuk a fejünket, hogy a gondok és a feszültségek egyre csak gyűljenek. Tanácsos mindent még csírájában tisztázni.       

A kollektív problémákat együtt kell megfogalmazni és a megoldást közösen megtalálni. Ha erre odafigyelünk, akkor könnyed együttműködésre és sikerre számíthatunk. 

  1. Adjon gyakori visszajelzést és kérjen visszacsatolást a csapatától!

A teljesítmény növelése és a motiváció fenntartása érdekében szükséges, hogy a csapattagok állandó visszajelzést kapjanak munkájukkal kapcsolatban. Ez nagyon fontos számukra, mert tanulni tudnak belőle, érzik, hogy meg vannak becsülve és fontosak az Ön számára.            

Ugyanígy Ön is kérjen visszacsatolást. Kérje meg őket, hogy mondják el, milyen észrevételeik vannak, miben szeretnének változásokat, hogyan érzik magukat a cégnél. Ebből, mint vezető rengeteg információt tud meríteni és egy másik szemszögből is megismeri a munkáját. 

  1. Bizalom!

Vezetőként nem csak az a cél, hogy a csapatunk bízzon bennünk, de nekünk is ugyanúgy meg kell tudni bízni a képességeikben. Az állandó ellenőrzés, a bizalmatlanság odáig fajulhat, hogy az embereink elveszítik a magukba vetett hitet, kételkedni fognak a saját képességeikben és teljesen ránk lesznek utalva. Ezzel csak a magunk munkáját fogjuk terhelni. 

  1. Tudjon delegálni!

Ez az egyik legfontosabb! Egy vezető sokszor gondolja úgy, hogy mindent ő tud a legjobban. Ebből pedig az következik, hogy mindent ő akar megcsinálni, minden teher az ő vállát nyomja.

Meg kell tanulni leosztani a feladatokat a csapattagoknak. Megmutatni nekik, hogy mit hogyan kell csinálni, amibe bele fognak tanulni. Ezzel rendkívül hatékonyan tudnak fejlődni és nő a felelősségtudatuk is. Ráadásul a vezetőnek is több ideje szabadul fel a cég irányítására vagy a családjára. 

  1. Vállaljon felelősséget a hibákért!

Helyesen cselekedni példaértékű! Ne féljünk elismerni, hogyha hibáztunk és ezért vállalni a felelősséget is. Ettől nem leszünk kevésbé megbízhatóak, nem gyengül a vezetői pozíciónk az embereink szemében. Ezzel csak azt mutatjuk meg, hogy a vezető is ember és olykor ő is hibázik, amit elismer. Példát statuálunk.               

Ebből kifolyólag nekünk is megértően kell hozzáállni, ha egy emberünk hibát követ el és törekedni a helyzet legjobb megoldására.

A jó vezetőnek mindemellett mindig megvan a célja, amit a csapatával közösen érnek el. Képes megfelelő döntéseket hozni és kellően inspirálni az embereket. Igazi szenvedéllyel végzi a munkáját és az elért sikereken közösen osztoznak az embereivel.

 Szerző: Pataki-Magyar Gabriella

KIkNEK AJÁNLJUK a Fórumot?

A HR-esk Fórumát elsősorban humán erőforrás területen dolgozók számára ajánljuk. Olyanoknak akiknek:

 

  • Van egy szakmai kérdése, amit szívesen megvitatna mással
  • Érdekli, hogy a hasonló cégeknél dolgozóknak mi a véleményük
  • Megbeszélne egy új eljárást témát
  • Kapcsolatot szeretne építeni