fbpx
Oldal kiválasztása

Ha a munkavállaló elégedett, akkor az ügyfél is elégedett! Hiszen a dolgozó pozitív tapasztalatai hatással vannak az ügyfélkezelésre, de a vállalat termelékenységére és eredményeire is. Ebben pedig a korszerű technológiának jelentős szerepe van!

A technológia és a digitalizáció ma minden egyes munkaterületet átsző. Lényegében a modern üzleti élet alapvető hajtómotorja, ami a hibrid és távmunka végzés esetén hatványozottan igaz. Hiszen ebben a 2 esetben még inkább a technológiára támaszkodnak a dolgozók. Ezért is kulcsfontosságú a munkavégzéshez legmegfelelőbb hardverek és szoftverek megválasztása. Ehhez számba kell venni, hogy az embereknek mire van szükségük és hogy milyen igényei vannak a vállalatnak. Valamint fontos, hogy a technológia bevezetését alapos megfontoltság és stratégia előzze meg. Így lehet a megfelelő egyensúlyt megteremteni a technológia használata és a munkatársakkal való emberi kapcsolat között.

A munkavállalói elégedettség magába foglal mindent, amit a dolgozók látnak, hallanak, éreznek, tapasztalnak a szervezeten belül. Kezdve a toborzástól, egészen a cégtől való távozásig. Ezért erre érdemes minél nagyobb figyelmet fordítani. Az ideális technológia alkalmazásának ebben döntő jelentősége van, mert olyan előnyökkel szolgál a vállalat és az alkalmazottak számára, mint:

  • a terhelés csökkentése
  • a produktivitás növelése
  • jobb ügyfélszolgálat
  • feladatok egyszerűsítése és automatizálása
  • elégedettebb munkavállalók és ügyfelek
  • fokozottabb jólét és mérsékeltebb stressz.

Szerencsére több olyan módszer is rendelkezésre áll, amivel javítható a munkavállalói élmény! Most viszont az alábbiakban 6 olyan stratégiai lépést mutatunk be, amelyet érdemes végrehajtani.

1. Technológiai ügyesség kibontakoztatása

Az alkalmazottaknak igényük van arra, hogy fejlettebb technológiát használhassanak a munkájuk során, amellyel magasabb szintű és gyorsabb munkavégzést érhetnek el. Nem mellesleg jobb üzleti eredményeket produkálhatnak, ami a céget is előnyösebb piaci helyzetbe hozza.

A dolgozóknak ezen igényét egyrészt egy belső szükséglet generálja, hogy tovább fejlődjenek a munkájukban. Minél innovatívabb, digitalizált rendszert használjanak. Másrészt a piaci igények és a külső környezet nyomást gyakorol rájuk, hogy lépést kell tartani a fejlődéssel, elkerülve a lemaradást más versenytársakhoz képest.

A korszerű hardverek és szoftverek biztosításával a dolgozóknak lehetőségük van arra, hogy digitális készségeiket magasabb szintre emeljék, valamint, hogy megmutassák rátermettségüket és a technológiai hozzáértésüket. Egy ilyen beruházás nem csak a munkavállalók elégedettségét fogja növelni, de a vállalat számára is hasznos megtérülést hozhat.

2. Technológia a hibrid és távmunka végzéshez

Függetlenül attól, hogy az alkalmazottak hibrid vagy távmunka végzés formájában dolgoznak, szeretnék az irodai munkával megegyező minőségben ellátni a feladataikat. Szorosabb együttműködésben a munkatársakkal és korszerű technológiai felszereltséget használva. Mindez ugyanis közvetve és közvetlenül is befolyásolja a tapasztalataikat.

Amire pedig egy dolgozónak – a teljesség igénye nélkül – szüksége lehet:

– stabil és megbízható internethozzáférés, hiszen jelentősen hátráltatja a munkát a lassú vagy akadozó internetkapcsolat. A dolgozó nem tudja időben ellátnia  feladatait, nem jut hozzá a szükséges információkhoz vagy fontos határidőkről is lecsúszhat.

– laptop, asztali számítógép vagy tablet, amely gördülékeny munkavégzést tesz lehetővé. Az idejétmúlt eszközök korlátozott funkciókkal rendelkeznek, esetleg nem alkalmasak a mai szoftverek használatára.

– mikrofon, ami biztosítja a tisztán érthető beszédet, valamint kiszűri a háttérzajokat. Ezáltal lehetővé téve a hatékony kommunikációt.

– webkamera és videóbeszélgetés alkalmazások. Fontos, hogy a dolgozók megfelelő képi minőségben lássák egymást egy meetingen, mintha a beszélgetés személyesen történne. És olyan szoftverre van szükségük, ami képes kezelni egyszerre akár több részvevőt is, fájlküldést és egyéb funkciókat tesznek lehetővé.

– felhőalapú tárhely, amin keresztül a munkavállalók bárhol és bármikor hozzáférhetnek a szükséges dokumentumokhoz, illetve biztonságosan tárolhatnak fontos adatokat.

3. Mobilapplikációk alkalmazása

A mobil alkalmazások ma már egy alap eszköznek számítanak. A szolgáltató szektorból rengeteg cég rendelkezik applikációval és az emberek is ezeken keresztül intézik a dolgaikat, legyen az akár egy vásárlás, egy banki ügyintézés vagy ételrendelés.

Ez a trend az alkalmazottak számára is nagy jelentőséggel bír. Szükségük lenne arra, hogy a munkahelyi technológia is ilyen irányban fejlődjön. Hogy a mobiljukról könnyen és gyorsan intézhessék el a munkájukkal kapcsolatos teendőket, ezáltal nagyobb rugalmasságot biztosítva a számukra.

Ezáltal nem csak az elégedettségük növekszik, de a cég brandjének megítélése is javulni fog. Válasszunk olyan megoldásokat, amelyek hasonlítanak a fogyasztói alkalmazásokhoz, mert ezzel tudnak legjobban azonosulni a munkavállalók is.

4. Belső kommunikációt javító eszközök

Ha nem megfelelő a kommunikáció, az komoly problémáknak az oka lehet. Nem csak a produktivitást tudja negatívan befolyásolni, de konfliktust és ellentétet idézhet elő a munkatársak között. Elég csak egy elveszett e-mail, egy későn átadott információ vagy egy válasz nélkül maradt üzenet és máris megvan a baj.

A gyors üzenetváltás és az, hogy mindent egy helyen meg lehet beszélni ma már szinte alapvető igény. A túl sok platformon történő kommunikáció körülményes megoldás, mert az emberek nem nézegetik meg mindegyiket, sok esetben el is feledkeznek róluk. Az alkalmazás alapú értesítések könnyebben célt érnek és gyorsabb információcserét eredményeznek.

A belső kommunikáció kiemelt fontosságú tényező, amire a cégeknek abszolút nagy hangsúlyt kell fektetniük. Szerencsére a piacon számos olyan rendszer áll a rendelkezésünkre, ami forradalmasítja ezt. Chatelés, videóhívás, fájlküldés és még rengeteg funkció egy helyen, ami segíti a munkavállalók közti kommunikációt információcserét, na és persze az együttműködést. Különösen igaz és szükséges ez a hibrid vagy távmunka esetében. Hiszen a gördülékeny és hatékony kommunikáció a vállalat sikeres működésének egyik hajtómotorja.

5. HR szoftver

A munkavállalók szoros kapcsolatban állnak a HR osztállyal, hiszen napi szinten kezelik a dolgozók szabadságolását, munkaidő beosztását vagy épp a jelenléti nyilvántartását. Ezért szükségszerű a humánerőforrás szakemberek munkájának segítése is. A humánerőforrás-menedzsment abszolút előnyt nyer az olyan eszközökből, mint a toborzási platformok vagy a chatbotok, amik egyszerűsítik, gyorsítják és automatizálják az egyes folyamatokat.

Egy korszerű szoftver azzal, hogy segíti a HR-esek feladatait, azáltal javítja a dolgozói tapasztalatokat is. Mivel az egyes feladatok egyszerűsödnek és sokkal gyorsabban teljesülnek. Nincsenek helyhez kötve, így bárhol, bármikor elvégezhetőek. Ez mindkét szemszögből óriási könnyebbséget jelent, főleg távmunka végzés során.

6. Korszerű tanulási rendszerek

A készségek fejlesztésének, új tudás megszerzésének a biztosítása már eleve egy jó pont a munkavállaók szemében. Ezáltal elkötelezettebb, hatékonyabb munkaerővé válnak és javul a teljesítményük is. Azonban hagyományos oktatási módszerrel a tanulás során elégedetlenséget fognak érezni a kötöttség miatt, ráadásul távoli dolgozók esetében ezt nem is egyszerű megoldani.

Az edukációban szintén az online, a bárhol és bármikor végezhető megoldás tendenciája növekszik. Az embereknek igényük van arra, hogy szabadon, a saját időbeosztásuk szerint sajátíthassanak el új ismereteket. Ezért fontos, hogy a vállalatban is modern oktatási szoftvereket, alkalmazásokat használjunk a képzések során. Lényegre törő tartalommal és egyedi megoldásokkal fűszerezve, ami megragadja az alkalmazottak figyelmét.

Az, hogy milyen a munkavállalók digitális tapasztalatainak minőségi szintje, az kétségtelenül befolyásolja az általános munkahelyi elégedettségüket. Most, amikor az alkalmazottak bárhol és bármikor dolgozhatnak kritikus fontosságú milyen kvalitású technológiai eszközökkel vannak ellátva. Ez ugyanis csökkenti a munkaterhelésüket, több lehetőséget biztosít a fejlődésre, valamint segít elkötelezettnek és termelékenynek maradniuk.

Szerző: Pataki-Magyar Gabriella

Forrás